Oldalak

2011. április 30., szombat

Horgolt virágok

Mielőtt elkezdtem a tigris párnát ezeket a virágokat horgoltam. A cirkalmasak fonalát magam festettem be.


A festésnél feltekertem egy ilyen kis kunkorodó virágra elég fonalmennyiséget egy CD tokra és az egyik felét belelógattam a textil festékbe. Ezelőtt nem festettem horgoló fonalat, csak ki akartam próbálni, hogy festés után mit lehet összehozni ezekből. Tetszik a végeredmény, egész mutatós, úgyhogy még biztos festek párat, de akkor már nagyobb mennyiségben :)


Alant pedig a jelenlegi arzenál látható, egy melírozott fonallal (ezt nem én festettem) és majdnem az összes horgoló tűmmel (egy 1,5-ös nincs a képen, de az csak a színében különbözik a bal oldali barnától)



Szerdán kimentünk a székesfehérvári piacra és ott találtunk egy kedves hölgyet az ő kedves standjával, tele csupa csodával: gobelinek, fonallal vagy az nélkül, osztott hímző fonal (Puppets), horgoló fonalak, napsz hímezhető terítők, kötőfonalak, horgoló tűk, kötőtűk és sok más kincs.

Ezt a szép kék melírozott fonalkát is nála vettem 300 Ft-ért! Akcijós vót! A hülyének is megérte, hát még nekem! :D

Egyébként a sárga (3) és a piros (4,5) horgoló tűmet is ott vettem. Ezek 400 Ft-ba kerültek/db.

Szeretnék még visszamenni, mert már régóta akarok valamilyen napsz dolgot kihímezni. Gyerekkoromban ilyen kis terítőcske volt az első hímzett holmim :) Elég kis bénára sikerült :D De hát akkor még halvány lila gőzöm sem volt a hímzésről.

És ez az a "kis" virág, amiért szükségem volt egy-két vastagabb tűre:

Megmaradt egy kevés vastag fonal a tigris és a világító tornyos párnából (Ezt még az öcsémnek hímeztem pár éve). Ez a maradék fonál semmire nem elég, de virágot horgolni belőle tökéletes.

Fogalmam sincs egyelőre, hogy mire tudnám felhasználni, de nagyon jól néznek ki, úgyhogy tovább gyűjtöm őket.

Már telik a dobozkám:

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

szia..nagyon szépek a viragok..esetleg lehet talalni valahol leírást, h miként tudnék ilyeneket horgolni?? tegnap vettem kezembe eloszor horgolótűt, mert kisbaba jon a házhoz, nos neki szeretnék kedveskedni, ilyen virágok megtennék tanulásnak :)

evikusz írta...

Szia!

Ennek a virágnak a mintáját konkrétan itt találtam:
http://www.5letes.hu/news.php?extend.311.21

De ha most vettél először a kezedbe horgoló tűt, akkor javaslom a youtube-ot, ahol sok video-t találsz arról, hogy hogyan is kell horgolni.

Pl. én az első "lépéseket" ennek a videonak a segítségével tettem meg:
http://evikusz.blogspot.hu/2009/11/horgoltam-dddd.html

Itt pedig néhány képes illusztráció és magyarázat magyarul:
http://5mp.eu/web.php?a=horgolasok&o=koPmRkH3CX

Jó szórakozást hozzá! :)