Oldalak

2013. december 23., hétfő

Last minute karácsonyfadísz

Tegnap még úgy volt, hogy az lesz az uccsó bejegyzésem karácsony előtt, de ezt még megmutatom ;)

Ajándék csomagolás közben maradt egy csík az egyik csomagoló papírból, amibe már semmi nem fért bele. De olyan szép kis karácsonyfák sorakoztak rajta, hogy nem volt szívem összegyűrni és kidobni.

Egyszerű, gyors és semmi extrém dolog nem kell hozzá, úgyhogy akár gyerekekkel is el lehet készíteni. :)



Hozzávalók:

  • maradék csomagoló papír (bármilyen mintájú megteszi, csak a képzelet szab határt)
  • régi, képes naptár vagy karton lap
  • papír ragasztó
  • cérna, tű
  • gyöngyök
  • rétesliszt

Elkészítés:

Keressünk egy régi, lehetőleg képes naptárt, de ha van keményebb papír lapunk, kartonunk, az is tökéletes.
Én naptárt használtam.
Ragasszuk fel a kiválasztott mintákat (gazdaságosabb, ha előtte durván körbevágjuk a mintát) a kartonra vagy a naptár képes felének túl oldalára.
Várjunk amíg megszárad a ragasztó.
Ezután vágjuk körbe a mintákat most már végleges formára.
Így egyszerre adtunk tartást a csomagoló papírnak és díszítettük a hátoldalt is.

Most jöhet a díszítés :)
Én gyöngyöket fűztem fel egy cérnára és azt vezettem végig a fenyőfákon, de lehet egyenként is felrakni vagy felragasztani a gyöngyöket, bár akkor célszerűbb ragasztó pisztolyt használni.

A másik díszítés, ami sokkal jobban tetszett a gyöngyöknél, az a "házi műhó" vagyis a rétesliszt.
A folyékony ragasztóból kinyomtam egy keveset egy papírlapra és fogpiszkáló segítségével felvittem a havazni kívánt felületre, majd jól beszórtam rétesliszttel. Hagytam, hogy egy kicsit száradjon, majd a felesleges lisztet leöntöttem róla.

A végén pedig fűztem a fenyőfák tetejére egy-egy arany fonalat akasztónak.

Jó szórakozást hozzá!

Nincsenek megjegyzések: